“ LA LLEGENDA DEL
TEMPRANILLO”
En aquesta activitat el grup classe
s’ha d’organitzar per crear, preparar, assajar i finalment representar una obra
de teatre. L’obra de teatre consistirà en
representar la llegenda del Tempranillo.
OBJECTIUS:
- Crear una obra de teatre a partir de la informació disponible en els diferents apartats del bloc.
- Assajar l’obra i representar-la.
- Potenciar les capacitats comunicatives dels alumnes.
- Cooperar amb els companys del grup.
- Realitzar els decorats utilitzant materials reciclables.
COMPETÈNCIES:
- Lingüística i comunicativa.
- Social i ciutadana.
- Artística i cultural.
- Coneixement i interacció amb el món físic.
Es
tracta d’una activitat cooperativa on hi participa tot el grup classe:
-Treballar en
equip: tothom és important, treballar conjuntament per tirar endavant un
projecte comú.
-Realització
de debats per arribar al consens en les decisions.
-Creació
de grups reduïts de treball.
-El
professor guiarà als alumnes i coordinarà tota la producció.
Per
què proposem l’activitat de l’obra de teatre?
- Per introduir als
nens en el món del teatre.
- Perquè és un mitjà per
expressar sentiments, per explicar històries i connectar amb altres persones.
- Per potencia les
capacitats comunicatives: expressió oral i corporal dels infants
- Per millorar l'educació de
l’expressió corporal i oral dels infants.
- Per aprendre
passant-nos ho bé: fer teatre és jugar, inventar personatges, idear situacions,
històries...
PREPARACIÓ
DE L’OBRA:
L’activitat s’haurà de programar en
vàries sessions.
Part-0
Part-0
Els alumnes s’han de documentar amb el material del bloc i a través de la seva propia recerca d'informació per aconseguir la informació necessària per la realització de l’activitat:
- Fets històrics i llegenda per així produir l’argument de la història (narració i diàlegs...)
- Vestuari de l’època (atrezzo)
- Paisatge, entorn... (decorats)
Part-I
- Crear la història.
- Fer els diàlegs.
- Lectura del text teatral.
- Repartiment dels personatges.
- Reflexió de l’espai que disposem per a la representació.
- Inici dels assaigs.
Part-II
- Memorització del text.
- Pensar i fer el vestuari.
- Pensar i fer l’escenografia.
Part-III
- Presentar l’obra davant del públic
*Abans de fer l’activitat del teatre s’aconsella fer prèviament l’activitat del cinefòrum, ja que en aquesta activitat es treballa material documental molt útil per a la creació de l’obra
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada