Activitat 1

Activitat 1: La Ruta del Tempranillo

Aquesta activitat consisteix en fer un estudi del medi geogràfic a través de les eines i recursos que ens ofereixen les noves tecnologies. 



Nom
La Ruta del Tempranillo
Objectius de l’activitat:
  • Conèixer i aprendre a fer servir una eina tecnològica com pot ser el google maps.
  • Conèixer la geografia Andalusa a través del google maps i vídeos.
  • Despertar la curiositat dels alumnes per visitar les terres del Tempranillo i per conèixer la seva història. 
Competències a treballar:
  • Tractament de la informació i competència digital.
  • Coneixement i interacció amb el món físic.
  • Comunicativa, lingüística i audiovisual.
Material necessari:
1 ordinador (amb el plug-in actualitzat del google earth)
La Plantilla d’anàlisi del terreny

Descripció de l’activitat:
Se’ls dóna als infants les coordenades de la població Andalusa d’Antequera (es poden trobar a “com es?” del bloc) i tenint en compte les poblacions per on passa la ruta del Tempranillo (Badolatosa,Casariche,Jauja,Corcoya,Benamejí,Palenciana i Alameda). Els alumnes, a través del google earth hauran d’anar descrivint el paisatge de la zona (si hi ha rius, si es molt muntanyós o pel contrari hi ha molts de camps si les poblacions són grans o petites (es pot comparar amb alguna ciutat prèviament)). Després se’ls passarà el vídeo la ruta del Tempranillo completar l’activitat.
L’activitat pas a pas:
Primer pas: entra al google maps que trobaràs a l’apartat “com és” del bloc, allà clica la pestanya de google earth  (a dalt a l’esquerra).
Segon pas: Observa el paisatge que veus, mou-te per al territori i analitza’l. Hi ha rius? Veus plantacions? De què t’imagines que poden ser? És un territori més aviat àrid o amb gran zones de vegetació? Apunta tot el que vegis i que creguis que pugui ser interessant.
Tercer pas: Prem la pestanya terra. I analitza el terreny i el seu relleu (si hi ha muntanyes, com són altes o baixes...)
Finalment, pots visualitzar el vídeo “ la ruta del Tempranillo” (el trobaràs a continuació) que et donarà més informació per completar l’anàlisi d’aquestes contrades.
 Avaluació
Per avaluar l'activitat tindrem en compte que els alumnes hagin descrit les característiques més importants de la població. Hi pot haver una avaluació per part del mestre/a i una autoavaluació dels alumnes.
 Observacions
Aquesta activitat es pot fer de manera individual o bé es pot fer en grups.




Vídeo “ la ruta del Tempranillo” :








 





















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada