Se’ls dóna als infants les coordenades
de la població Andalusa d’Antequera (es poden trobar a “com es?” del bloc) i
tenint en compte les poblacions per on passa la ruta del Tempranillo
(Badolatosa,Casariche,Jauja,Corcoya,Benamejí,Palenciana i Alameda). Els
alumnes, a través del google earth hauran d’anar descrivint el paisatge de la
zona (si hi ha rius, si es molt muntanyós o pel contrari hi ha molts de camps
si les poblacions són grans o petites (es pot comparar amb alguna ciutat
prèviament)). Després se’ls passarà el vídeo la ruta del Tempranillo
completar l’activitat.
L’activitat pas a pas:
Primer pas: entra al
google maps que trobaràs a l’apartat “com és” del bloc, allà clica la
pestanya de google earth (a dalt a
l’esquerra).
Segon pas: Observa el
paisatge que veus, mou-te per al territori i analitza’l. Hi ha rius? Veus
plantacions? De què t’imagines que poden ser? És un territori més aviat àrid
o amb gran zones de vegetació? Apunta tot el que vegis i que creguis que
pugui ser interessant.
Tercer pas: Prem la
pestanya terra. I analitza el terreny i el seu relleu (si hi ha muntanyes,
com són altes o baixes...)
Finalment, pots
visualitzar el vídeo “ la ruta del Tempranillo” (el trobaràs a continuació)
que et donarà més informació per completar l’anàlisi d’aquestes contrades.
Avaluació
Per avaluar l'activitat tindrem en compte que els alumnes hagin descrit les característiques més importants de la població. Hi pot haver una avaluació per part del mestre/a i una autoavaluació dels alumnes.
Observacions
Aquesta activitat es pot fer de manera individual o bé es pot fer en grups.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada